+Follow | +Dashboard
life is full of colours


NOBODY's PERFECT.
Wednesday, December 14, 2011 | 12:17 AM | 0 comments
Assalamualaikum and hello.

yeah,nobody's perfect atau dalam bahasa melayu-nya takde manusia yang sempurna..
kekadang kita as a human ada buat salah tanpa kita sedari and mungkin kita dah lukakan perasaan orang sekeliling kita samada kita sedar atau tak..kita manusia biasa..yang nama-nya manusia itu takde yang PERFECT..ada kala mood kita berubah-ubah..ada time kita marah,happy,sedih...
well,lumrah lah tu kan? hmm,sama lah jugak macam aku..
kalau nak marah,habis semua orang aku tibai..*err..takde maknenya lah aku nak tibai semua orang kan..setakat sorang dua lepas lah..haha -.-
well,i think as a friend,dah kalau kawan awak tu tengah marah..
u should make her calm down bukannya tambahkan lagi darah orang yang tengah marah..
betulkan aje apa yang dia cakap sebab time tengah marah mana ada orang yang boleh fikir secara rasional kan? kalau nak debat dengan orang yang tengah marah,which kalau point kau betul takpe lah jugak..
nie nak menentang orang then point kau pulak salah..ape kes?
tak sajenya lah kau dapat maki hamun orang yang tengah marah tu..
well,time tengah marah semuanya emosi yang kawal..cara nak tegur kawan yang tengah marah kenalah slow talk dengan dia then after dia dah cool baru lah kita explain apa salah dia..well,itu pendapat saya lah kan..
bukannya tambahkan lagi marah kawan yang tengah marah tu..am i right?
kalau saya salah..sila betulkan saya ye..
saya mintak maaf kalau saya menyinggung perasaan sesiapa..mungkin kata-kata saya kadang-kadang ada yang melampaui batas..
and saya tak berniat pun untuk itu...maafkan saya...
saya manusia biasa yang kadangkala hanyut dengan perasaan sendiri..
tapi at least fahamilah perasaan and hati orang-orang di sekeliling kita..
kalau orang tahu jaga perasaan kita,kenapa kita tak belajar untuk jaga perasaan orang lain?
well,kita tak boleh nak puaskan hati semua orang but at least cubalah jaga hati orang-orang di sekeliling kita sebagaimana dorang belajar untuk jaga hati kita..*sape cakap jaga hati orang nie senang? jaga GUA lagi baguss
hmm,tu je lah kot nak cakap..actually,banyak lagi nak cakap nie..tapi macam malas laa pulak nak taip panjang-panjang..


P/S : haa,dah nie kenapa pulak dengan blog aku nie? dah tak boleh nak design ape sume..
mentang-mentang dah lama tak buka dia..nak tacing pulak dengan aku..=.=

Older Post | Newer Post
~salji~