+Follow | +Dashboard
life is full of colours


Tuhan Maha Adil..:")
Tuesday, November 8, 2011 | 12:40 AM | 0 comments
Assalamualaikum and hello,
Hari nie merupakan hari raya ketiga aidiladha..harap belum terlambat lagi untuk saya ucap selamat hari raya aidiladha buat semua pembaca blog saya yang sudi melawat ke blog yang tak seberapa nie..thank you so much ! :)
em,so far raya aidiladha tahun nie seronok cause dapat balik kampung..balik pun sekejap je..dalam 4 hari camtu..
yang bestnya dapat jumpa semua sedara mara and cousins..bukan senang nak jumpa dorang and berkumpul di bawah satu bumbung rumah together..
oh..saya nak kongsi cerita sedih yang berlaku sepanjang perjalanan pulang kami sekeluarga ke Kuala Terengganu tadi,ada satu accident yang sangat sangat tragis happened depan mata saya..
sedih gila tengok accident tadi..sampai boleh nangis..jalan pun jam tadi gara-gara accident tu..
actually saya tak tahu siapa yang bawak kereta tu...sebab semua orang yang dalam kereta tu tercampak keluar habis dari kereta..semua sekali 3 orang..rasanya laa...maybe siblings kot dorang nie...sorang lelaki and 2 perempuan...yang laki tu,abang dorang laa kot...umur dia sekitar 19,20 camtu laa..dia dah terhumban dalam sungai..kepala dia tepacak kat dalam sungai and kaki dia naik terangkat ke atas..subhanallah..saya pun tak tahu laa nak cakap apa..semua nie menginsafkan saya dan mengingatkan saya tentang kematian...benda tu berlaku dalam sekelip mata...
and 2 girls tadi pulak yang sorang tu dah nyawa-nyawa ikan..sekarang saya tak tahu dia masih hidup lagi atau tak...semoga tuhan panjangkan umur dia...and sorang lagi baby..like 3 or 4 years old..
yang baby tu paling sedih...sampai putus kepala dia..kepala dia tercampak jauh dari badan..comel baby tu...
saya sedih sangat tengok baby tu...sampai sebak saya..its okay baby,maybe kat dunia nie bukan tempat baby..tuhan lebih sayangkan baby sebab tu tuhan cabut nyawa baby & tempatkan baby di syurga... :'(
Ya Allah,saya tak tahu nak gambarkan macamana perasaan saya masa tu...sebak sangat...apatah lagi perasaan mak bapak dorang kan...bila dapat call yang anak-anak dorang dah takde...
dalam kekalutan orang ramai dan kesibukan malaikat maut mencabut nyawa si mangsa,ada pulak manusia yang zalim mengambil barang-barang berharga si mangsa seperti laptop,duit,dan macam-macam lagi lah..saya tak sangka macam nie punya orang pun ada..sangat tak bertanggungjawab ! nauzubillahiminzallik..
cerita yang saya dengar tentang accident tu...actually 3 beradik nie,abang dia nak hantar adik perempuan dia balik sekolah asrama penuh dekat pekan..tapi entah macamana,tayar kereta dia pancit then dia tukar laa pakai tayar spare..tapi dengan menggunakan tayar spare tu tadi,si mangsa nie dia bawak kereta dengan laju tau..means tayar tu sama balance dengan tayar yang lain..tayar spare nie kecik sikit compare ngan tayar biasa...so,ape lagi tersasar laa kereta Honda Civic yang si mangsa tu bawak...so,macam tu laa ceritanya..
semoga ALLAH tempatkan mereka dalam kalangan orang yang beriman dan ampunkan segala dosa-dosa mereka..AMIN...al fatihah untuk si mati.......

Older Post | Newer Post
~salji~