+Follow | +Dashboard
life is full of colours


:)
Sunday, November 13, 2011 | 8:19 PM | 0 comments
Assalamualaikum and hello,

alhamdulillah,setelah 18 tahun saya bernafas kat muka bumi tuhan yang indah nie..bnyk yang saya belajar tentang hidup..:)
ada yang pahit,manis semuanya saya dah lalui..dan saya pasti anda semua pun dah lalui saat-saat macam tu kan? ;)
yer,memang tak mudah untuk hadapi saat-saat susah sendirian..
sometimes,kawan tak selalunya ade kat sisi kita..dorang pun ade life dorang sendiri..
so,takde maknenya dorang nak care pasal kita tiap-tiap hari kan..
so,yeah..everything i need to do on my own stating from now..
maksud saya bukan lah nak abaikan kawan ke apa ke,it just proses pembesaran ke alam dewasa kot..which is kita kena buat semuanya dengan sendiri..and my main point is belajar untuk berdikari..*jangan salah pham pulak yer kengkawan..
sekarang baru saya faham,yang CINTA bukan segalanya-galanya dalam hidup..apa yang penting sekarang saya perlu kejar CITA-CITA saya dulu for the sake of my life..sbb in the future,CITA-CITA yg akan bantu saya untuk hidup bukan CINTA..cinta takde apa-2 makne di peringkat umur saya sekarang unless to those yg nak kahwin awal...impian saya nak capai segulung ijazah..and i wanna make my dreams come true..
there's a-long-way to go teenagers..fikir ape yg terbaik untuk diri korang kay and jangan salah buat pilihan.. sbb takut nanti in the end of your life korang akan menyesal..
well,to be honest kesan luka gara-gara CINTA nie mungkin memakan masa yang lama atau cepat untuk sembuh..depends on someone lah..but its normal in this stage i think..saya sendiri pun kekadang amik masa yang agak lama untuk rawat luka di hati nie..;P
someone once told me..
bila kita melakukan sesuatu,ade kemungkinan kita buat satu kesalahan..
bila kita buat satu kesalahan..itu adalah hal yang HEBAT..
sbb kita berkesempatan untuk belajar sesuatu from oyr mistakes..
akui kesalahan kita,teliti & pelajari scra mendalam kerana KESALAHAN adalah guru yg luar biasa..
dengan kenal apa yang SALAH maka kita akan jumpa apa yang BETUL..



Older Post | Newer Post
~salji~